Koren

Het Basilicakoor

Een gemengd koor bestaande uit enthousiaste koorzangers en -zangeressen die binnen de parochie als taak hebben twee keer in de maand de vieringen in de St. Petrusbasiliek muzikaal mee te vieren.

Naast de twee vaste vieringen per maand zingt dit koor ook bij alle feestelijke gelegenheden binnen het kerkelijke jaar. De muziek die ze zingen probeert aan te sluiten bij de Liturgie maar vooral ook bij de belevingswereld van de parochie.

“Voor ons is zingen vreugde. Plezier in het zingen met elkaar en voor elkaar.”

Het koor repeteert elke week op donderdagmorgen van 9.30 uur tot 11.00 uur in Het Parochiehuis te Boxmeer.

Wil je meer weten over het koor neem dan gerust contact op met Sietze Dijkstra, voorzitter (0485) 57 37 22. Of via email slmdijkstra@home.nl

Kerkkoor uit Sambeek

Het gemengd koor St. Jan uit Sambeek staat op dit moment muzikaal gezien onder leiding van onze organist Erik van den Berg. Het koor is in zijn huidige vorm opgericht in 2002 door samengaan van een aantal bestaande koren die, daarvoor zelfstandig, diensten met gezang opluisterden.  Op dit moment zijn we een koor met 20 zangeressen en zangers. Zoals vrijwel elk kerkkoor met een te kleine groep mannen waardoor 4-stemmige muziek wat lastiger wordt. Maar met de nodige inzet is er nog steeds mogelijk een goede balans te vinden. Zo kunnen we ook de wat meer feestelijke muziek uitvoeren. Daarnaast zijn de mannen, onder de noemer Schola, ook nog in staat een aantal Gregoriaanse liederen en wisselende gezangen ten gehore te brengen. Je kunt wel zeggen dat we een enthousiast koor zijn, de saamhorigheid is groot en de opkomst goed. We denken dan ook dat we nog wel enige tijd in staat zijn diensten met muzikale luister bij te zetten. Elk jaar houden we ons Ceciliafeest in ere, door het jaar worden een aantal feestelijke afsluitingen gevierd. Kortom: wanneer je je daar toe aangetrokken voelt kom op donderdagavond, onze repetitie avond, mee proeven van de sfeer en van de muziek.